Επικοινωνία με Αντίκτυπο: πώς να πετύχετε την αλλαγή που θέλετε

Το δια ζώσης σεμινάριο απευθύνεται κατά προτεραιότητα στις επιχορηγούμενες οργανώσεις του προγράμματος Σημεία Στήριξης.

«Αν ένα δέντρο έπεσε στο δάσος ενώ δεν ήταν κανείς εκεί να το ακούσει, έκανε πάταγο;»

Ζούμε στην «εποχή της επικοινωνίας», όπου δεν είναι πάντα σαφές τι είναι σημαντικότερο, το ίδιο το γεγονός ή το πώς επικοινωνείται. Πολλές φορές μάλιστα δεν είναι εύκολο να διαχωριστεί η ουσία μιας δράσης από την επικοινωνία της, από ποιους, με ποια μέσα και με ποιους όρους.

Τι σημαίνει αυτό για τις οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών για τις οποίες η επικοινωνία είναι σίγουρα “προϋπόθεση βιωσιμότητας”; Οι οργανώσεις αυτές, μέσα από μια αποτελεσματική στρατηγική επικοινωνίας και καλά σχεδιασμένες ενέργειες σε βάθος χρόνου, μπορούν να εδραιώσουν την παρουσία τους, να εξασφαλίσουν τους απαραίτητους υποστηρικτές για τη δράση τους και εν τέλει να πετύχουν την αποστολή τους.

Πώς όμως καταφέρνει μια οργάνωση να επικοινωνήσει αποτελεσματικά και να πετύχει τις αλλαγές που θέλει να δει στο εξωτερικό περιβάλλον; Μπορεί η επικοινωνία να μετατραπεί σε εργαλείο επίτευξης πραγματικών στόχων, όπως οι νομοθετικές, θεσμικές και κοινωνικές αλλαγές, η αλλαγή συμπεριφοράς των πολιτών ή ακόμη και η ενεργή συμμετοχή και η οικονομική υποστήριξή τους στη δράση κάθε οργάνωσης; Με ποιον τρόπο μπορούμε να επικοινωνήσουμε, ξεπερνώντας την απλή αύξηση της αναγνωρισιμότητας και επιδιώκοντας ουσιαστικό αντίκτυπο και μετρήσιμη αλλαγή;

Η συγκεκριμένη εκπαίδευση εστιάζει στην επικοινωνία ως εργαλείο αλλά και προϋπόθεση αλλαγής και επίτευξης στόχων με συγκεκριμένο αντίκτυπο. Σε μια εποχή που προϊόντα, όπως μια φόρμα γυμναστικής, ένα ρολόι ή μια μάρκα καφέ επικοινωνούνται ως σύμβολα στάσης ζωής και ολόκληρων αξιακών συστημάτων, οι οργανισμοί της Κοινωνίας των Πολιτών δεν μπορούν να μένουν πίσω. Καλούνται να αναπτύξουν ένα ξεκάθαρο στίγμα επικοινωνίας, τόσο πρακτικό, για τις δράσεις τους, όσο και συμβολικό, για τη σημασία τους.

Για να εξυπηρετήσει τον στόχο αυτό, η παρούσα εκπαίδευση θα εξετάσει θέματα όπως: η σωστή χαρτογράφηση των κοινών και η στρατηγική ματιά στην ανάλυσή τους, η κατάλληλη επιλογή επικοινωνιακών εργαλείων και μηνυμάτων, η θεωρία της αλλαγής ως οδηγός για την επικοινωνιακή στρατηγική, η λογική μιας ολιστικής εκστρατείας και τα βασικά της συστατικά, η σχέση με τη συνηγορία και τις δράσεις πολιτικής, και η επιδίωξη συμπεριφορικών αλλαγών στην κοινωνία.

Θα εστιάσει σε πρακτικά παραδείγματα μικρών και μεγάλων οργανισμών της Ελλάδας και του εξωτερικού. Παράλληλα θα δώσει αρκετό χρόνο για συζήτηση σχετικά με την εμπειρία των οργανισμών που θα συμμετάσχουν στην εκπαίδευση. Μέσω της διάδρασης, θα μπορέσετε να δείτε τον οργανισμό σας μέσα από τα μάτια των άλλων, αλλά και να βοηθήσετε τους άλλους συμμετέχοντες οργανισμούς, προσφέροντας τη δική σας οπτική γωνία. Η εκπαίδευση θα επιδιώξει να αξιοποιήσει και να χτίσει στα προηγούμενα σεμινάρια που μπορεί να έχουν παρακολουθήσει οι οργανισμοί, για τη στρατηγική επικοινωνίας, το storytelling και τα social media.

Δομή

10:00 – 10:15 “Μπουκάλα γνωριμίας” – Γνωριζόμαστε καλύτερα, “σπάμε τον πάγο”, ψηλαφίζουμε τις επιδιώξεις μας από την εκπαίδευση, με μία παιγνιώδη προσέγγιση.

10:15 – 10:35 Εσωτερική διερεύνηση για αποτελεσματική εξωστρέφεια – Γιατί κάνουμε επικοινωνία σε έναν οργανισμό και τι επιδιώκουμε με αυτήν; Επικοινωνία ως «εκπομπή αφιερωμένη σε εμάς» ή ως διάλογος με την κοινωνία; Πώς η επικοινωνία μας δεσμεύει σε εξωστρέφεια, διαφάνεια, διάδραση με την κοινωνία και προσαρμοστικότητα στην αλλαγή;

10:35 – 11:00  “Θεωρία αλλαγής” και σωστή στοχοθέτηση – Πώς ξεκινάμε τον σχεδιασμό της επικοινωνίας μας βασισμένοι στην αλλαγή που θέλουμε να πετύχουμε και πώς χτίζουμε τον δρόμο προς αυτή την αλλαγή;

11:00 – 11:30 Διαδραστική άσκηση: Σχεδιάζουμε τον δικό μας «οδικό χάρτη» για την εξωστρεφή επικοινωνία με αντίκτυπο.

11:30 – 11.45 Διάλειμμα

11:45 – 12:15 Ζωντανά παραδείγματα και συζήτηση – Αναλύουμε πραγματικές περιπτώσεις επικοινωνιακού σχεδιασμού ενεργειών με πολύ συγκεκριμένο επιδιωκόμενο αντίκτυπο. Ποια εντοπίζετε ως συστατικά της επιτυχίας; Πώς μπορείτε να τα υιοθετήσετε στο πλαίσιο του δικού σας φορέα;

12:15 – 12:45 Διαδραστική άσκηση: Η αλλαγή που θέλω να πετύχω, ο δρόμος και τα βήματα για τα καταφέρω και η δομή της επικοινωνίας που χρειάζεται.

12:45 – 13:00 Επικοινωνία με αντίκτυπο στα ΜΜΕ – Πώς καλλιεργούμε σχέσεις με τους δημοσιογράφους και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης; Πώς μπορούμε να πετύχουμε δημόσια κάλυψη των δράσεών μας, η οποία δεν θα είναι ‘πυροτέχνημα’ αλλά θα υπηρετήσει τους στρατηγικούς στόχους μας;

13:00 – 13:30 Διαδραστική άσκηση: Το δικό μας αφιέρωμα στα ΜΜΕ.

13.30 – 14:00 Διάλειμμα

14:00 – 14:20 Επικοινωνία με αντίκτυπο στην εξεύρεση πόρων – Ποια είναι η σχέση μεταξύ επικοινωνίας και εξεύρεσης πόρων, ανταγωνιστική ή αλληλο-ενισχυόμενες; Πώς η επικοινωνία μπορεί να φέρει τον επιθυμητό αντίκτυπο που θα οδηγήσει στην οικονομική υποστήριξη του οργανισμού μας;

14:20 – 14:45 Διαδραστική άσκηση: Η δική μας καμπάνια επικοινωνίας και εξεύρεσης πόρων

14:45 – 15:15 Reality check: Τι από τα παραπάνω θα βάλουμε σε πράξη; Πότε; Μικροί Vs μεγάλοι οργανισμοί, αληθινά Vs φανταστικά εμπόδια. Η δέσμευσή μου για το μέλλον.

15:15 – 15:25 Διάλειμμα

15:25 – 15:50 Συζήτηση επί συγκεκριμένων σχετικών θεμάτων των συμμετεχόντων οργανισμών (προαιρετικά – είτε σε ολομέλεια είτε κατ’ ιδίαν βάσει ενδιαφέροντος)

15.50 – 16:00 Κλείσιμο

Πού και πότε

Το σεμινάριο διεξάγεται στον 1ο όροφο των γραφείων του Ιδρύματος Μποδοσάκη, Μουρούζη 14 – 10674, την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024, 10:00 – 16:00.

Πώς μπορώ να συμμετάσχω
Για να συμμετάσχετε στο σεμινάριο, παρακαλούμε πατήστε «Συμμετοχή», επιλέξτε την ημερομηνία του σεμιναρίου και συμπληρώστε τη σχετική φόρμα. Η επιβεβαίωση της συμμετοχής σας θα γίνει το συντομότερο δυνατό. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να μας καλέσετε στο 210 0107764.

Λίγα λόγια για τους εισηγητές

O Αλέξανδρος Κανδαράκης έχει ειδικευτεί στην επικοινωνία, την εξεύρεση πόρων και τα οικονομικά, με πολυετή εμπειρία στον χώρο των ΜΚΟ και στον ιδιωτικό τομέα. Σπούδασε Οικονομικά και Οικονομική Ιστορία στο London School of Economics, με μεταπτυχιακό τίτλο Development Studies στο Cambridge University. Εργάστηκε ως οικονομολόγος στην Τράπεζα της Αγγλίας, ενώ μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, στη Διεθνή Αμνηστία και στο WWF Ελλάς στην εξεύρεση πόρων και την επικοινωνία, και πιο πρόσφατα στο Athens Partnership. Έχει επίσης μεγάλη εμπειρία στην επιλογή προσωπικού, στην εμψύχωση ομάδων και στην οργανωσιακή ψυχολογία. Σήμερα, είναι Διευθυντής Επικοινωνίας στο Global Water Partnership – Mediterranean, τον διεθνή οργανισμό που κινητοποιεί εταίρους σε όλα τα επίπεδα και υλοποιεί δράσεις που προωθούν την υδατική ασφάλεια.

Ο Ιάσονας Κάντας ακολούθησε από νωρίς την αγάπη του για την επικοινωνία και τη δημοσιογραφία, αφού μετά το Πάντειο και το Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, ξεκίνησε να εργάζεται ως δημοσιογράφος στο Ρεπορτάζ χωρίς Σύνορα της ΕΡΤ, στο ραδιόφωνο του FLASH και την εφημερίδα «To Ποντίκι». Αρκετά γρήγορα όμως τον έκλεψε ο έρωτας για το «κοινό μας σπίτι» κι έτσι από το 2009 βρίσκεται στο WWF Ελλάς. Έχοντας ξεκινήσει ως υπεύθυνος του γραφείου τύπου της οργάνωσης, πέρασε από όλα τα «μετερίζια» της επικοινωνίας μιας ΜΚΟ – παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου, διαχείριση ψηφιακών εργαλείων, υποστήριξη στην εύρεση πόρων και πολλά άλλα. Σήμερα είναι πλέον επικεφαλής του Τμήματος Επικοινωνίας και Engagement του WWF Ελλάς, έχοντας υπό την ευθύνη του τόσο τη συνολική διαχείριση της ταυτότητας του οργανισμού όσο και την αποτελεσματική επικοινωνία και την ουσιαστική εμπλοκή των πολιτών στο έργο της οργάνωσης.